RESEPI SUSU KURMA AJWA SEGAR SEDAP SANGAT FRESH

 " MAMA.. SO YUMMY LAA MAMA BUAT SUSU KURMA AJWA NI, ESOK ADIK NAK LAGI. "





SEKALI JER MINUM, ESOK ANAK NAK MOMMY BUAT LAGI. UNTUK ANAK, HARI HARI PUN TAK PE MINUM JUS YANG SIHAT NI.

Itu kata ibu-ibu yang suka anaknya sihat sepanjang hari , bertenaga dan aktif, cergas. Maklumlah, ibu ayah mana yang sanggup biarkan anak dia makan makanan yang tak sihat kan?

Dari beri anak minum air kotak, air karbonat , tetapi susu kurma ajwa Rihura inilah minuman yang terbaik untuk anak-anak. Mudah jer buat dan tak perlu tunggu berjam-jam pun. Tup tup dah dapat makan makanan terbaik kegemaran Nabi SAW iaitu Kurma Ajwa Madinah Original yang ditanam di Madinah Al-Munawarah.

Nak tahu cara buat susu kurma Ajwa asli Madinah ini? Jom lihat resepi susu kurma ajwa segar sedap sangat di bawah ini. Jom sis kongsi dengan korang semua.

Bahan-Bahan Resepi Susu Kurma Ajwa


  • 7 - 10 biji Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura
  • Susu Segar ( farm fresh )
  • Air
  • Ice Cube


Cara Buat Susu Kurma Ajwa Segar Sedap Fresh


1. Mula-mula, rendamkan kurma Ajwa Rihura di dalam air panas (sudah di masak). Biarkan selama 10 minit - 15 minit. Ini adalah untuk lembutkan isi kurma (tak buat pun tak apa sebab kurma Ajwa Rihura isinya sudah lembut).



2. Dah rasa Kurma lembut, bawa keluar dan keluarkan biji kurma. Pastikan buang biji kurma ajwa itu dahulu ya. Kemudian, Masukkan isi kurma ke dalam blander atau pengisar.




3. Masukkan susu segar atau susu pilihan anda ke dalam blander dan masukkan sedikit air. Susu tu boleh juga digunakan susu tepung jika tidak ada susu segar.




4. Blander atau kisar seperti biasa, rasa nak rasa serat kurma ajwa tu terasa jangan blend terlalu lama, senang cerita ikut cita rasa masing-masing.





6. Campurkan dengan Ice Cube beberapa minit lagi untuk berbuka puasa . Tak kisahlah puasa sunat atau puasa ramadan yang korang puasa tu. Isnin dan khamis selalu puasa sunat kan? Jadi buatlah pada hari tersebut, korang dapat boost tenaga gila-gila.






Tadaaa
🤩




Siap Susu Kurma Ajwa fresh segar dan paling sedap lagi, semestinya letak Kurma Ajwa Rihura, Asli dari Tanah Madinah. Bak kata Tagline Rihura, Semua Merasa! Memang mampu milik walaupun kualiti Premium. Alhamdulillah.



Gitu.... Mudah sangatkan? Ahh terliur pula rasa panas-panas gini. Jom buat dulu ayuh!

😛


Nak cari resipi istimewa untuk tercinta? Setiap hari boleh buat untuk anak dan suami tercinta.
Serendah RM10 jer dah dapat satu Jug Besar Jus Susu Kurma Ajwa Rihura.



#jom
cuba jus Susu Kurma Ajwa dengan Kurma Ajwa Rihura.

Sekali cuba pasti jatuh cinta, tak percaya cuba laa resipi ni!

😍
Anak happy, suami kenyang, isteri pun bahagia. Kadang-kadang makanan sihat sedap macam inilah buat suami dan anak-anak terpikat dengan keprihatinan dan kasih sayang yang kita beri pada mereka.





NAK DAPATKAN AJWA ASLI MADINAH SEGAR & SEDAP,


Selamat mencuba dengan aktiviti bermanfaat bersama keluarga tercinta.

Ikhlas dari rihura

Tiada ulasan:

Pages