Pengalaman Bercuti Di Rose Center Cameron Highland

Terlalu indah tak tergambar apabila menjejakkan kaki ke Rose Center Cameron Highland ni. Umpama berada di taman bunga obersea gitu. And yes since we are here, mata tak lekang tengok bunga itu ini. Sangat cantik, unik dan wangi tau!

Tiket masuk ke sini adalah RM 6 untuk orang dewasa manakala kanak-kanak RM 4. Tarikan Rose Center Cameron Highland ni tak lain tak bukan pastinya bunga rose yang pelbagai dan juga spesis bunga lain yang sangat cantik.


Seriusly kalau u suka bunga, pasti u jatuh cinta dengan tempat ni.  I mean women! Yes, perempuan suka bunga, ataupun acah-acah suka bunga kan, so korang boleh ajak pasangan ke sini dengan harapan dia nampaklah betapa femininnya korang. Kehkeh. Jadikan itu tujuan utama rahsia kita-kita aje k.


SETIBANYA DI ROSE CENTER CAMERON HIGHLAND

Terdapat laluan tangga yang perlu dinaiki sedikit dikelilingi bunga-bunga. Tempat ni memang 100% taman yang ada tanaman bunga, dikelilingi batu, tangga dan bunga-bungaan. Itulah gambarannya. Jom tengok gambar di sekitar Rose Center Cameron Highland ni.

Image may contain: plant, flower, outdoor and nature

Bunga ni sangat cantik kan? Ia tangkap mata anda pertama kali memandang kawasan ni sebab warna bunga tu terlalu menyerlah. Sama macam kalau korang pakai gincu merah, mata aku tengok jee tak lepas pandangan tu. Gitulah menyerlahnya.

Kami naik dari tangga tu, terus ke kawasan tanaman pokok bunga. Kiri kanan atas bawah semuanya penuh dengan bunga. Tiba-tiba terfikir, tempat ni bukan sahaja sesuai untuk berjalan dan bersiar-siar, tapi khas untuk yang suka bergambar pap pap kat instagram pun memang ok gak datang sini. Tak pun korang yang minat buat video tu. Bolehlah jadikan tempat ni latar belakang yang cantik kalau bercuti di Cameron Highland.

Image may contain: plant, flower and outdoor

Okeh nak belanja bunga raya yang sangat cantik kat sini. Jeng jeng jeng~ ok btw nampak tak bukit belakang tu, nak mencapai puncak Rose Center ini adalah setinggi bukit itu.

Image may contain: flower, plant, sky, outdoor and nature

Image may contain: plant, flower, tree, outdoor and nature

Tak tahu kenapa bila rina lalu je taman yang kat gambar bawah ni, terasa bagaikan berada di taman bunga Rosalinda, macam dalam cerita Filipina Rosalinda dulu-dulu tu. Ahhh berangan laaa rina udah udah ler tu. Tapi not bad la kan, This is Cameron Highland, Malaysia okey. Ya Allah, rasa melting sangat tengok bunga merah menyala tu.

Image may contain: plant, flower, outdoor and nature


DILARANG MEMETIK BUNGA. PESAN DARI PENAJA.

Ingat tu, jangan sesekali petik bunga. Kang tak pasal kena bayar denda pulak. Lagipun taman ni memang cantik penuh dengan bunga, ada je bunga yang terpeleot atau terpetik jatuh tu, hati-hati la korang ya sebab ada CCTV kat sini walaupun ia taman. Pastikan anak-anak tak petik bunga tau!

Image may contain: plant, flower and outdoor

DATANG PAGI SANGAT SEGAR DAN BEST

Pagi adalah waktu terbaik untuk korang berkunjung ke sini. Sebabnya pagi-pagi memang segar, selesa, tak ramai orang. Kalau petang atau tengahari memang sejuk juga sebab atas bukit, tapi pagi tu aura dia lain macam sikit. Maklumlah, bunga kan terapi. So semakin awal pagi, semakin eloklah kita bersama dengan terapi alam ni.

Image may contain: plant, flower, outdoor and nature

Jalan-jalan lagi, tiba-tiba ternampak terowong pink. Ini memang kawasan laluan untuk naik tangga ke atas. Keluar dari situ memang lagi penuh kawasan bunga dan ada taman snowhite juga. 

Image may contain: plant, flower and outdoor

Suasana kawasan taman Rose Center. view atas bumbung. Ia adalah taman tanaman bunga.  Terdapat beberapa pekerja yang menjaga taman ini, ada masanya kita akan nampak mereka membaja, menyiram air dan menggunting ranting serta macam-macam lagi.

Image may contain: plant, flower, grass, tree, outdoor and nature

MY FAVERET FLOWER SUDAH SEMESTINYA...

Rose Merah. Sebab ia melambangkan cinta sejati dan tiada penghujungnya. Wangi pun sangat harum semerbak sehingga menusuk hidung. Pergh. Saja la nak berjiwang sikit. Ambil mood honeymoon aniversarry.

Image may contain: flower, plant, outdoor and nature

Kalau penat berjalan dan bergambar tu, duduk dulu. Ada kawasan rehat dan kerusi yang turut disediakan. Anda boleh duduk dahulu sebelum meneruskan perjalanan. Kalau diikutkan Rose Center Cameron Highland ni puncaknya sangat tinggi. Nak naik sampai atas tu boleh je, bukanlah mendaki sangat pun. Cuma naik tangga je. 

Image may contain: plant, flower, tree, outdoor and nature


Cantik sangat kawasan ni memang rugi kalau tak bergambar di sini. Tapi kami sendiri pun tak larat nak bergambar sebab banyak sangat port pilihan.

Image may contain: plant, tree, outdoor, nature and water

Image may contain: plant, tree, sky, outdoor and nature

Image may contain: plant, grass, bridge, sky, outdoor and nature

TAMAN SNOWHITE DAN ORANG KERDIL

Dah berada agak atas sikit, korang akan nampak taman Snowhite dan orang kerdil tu. Dia pun tengah menanti pelancong untuk bergambar sebab memang khas direka untuk berehat dan sebagai tarikan kanak-kanak serta pengunjung. Jom kita gunakan prop sebaik mungkin!

Image may contain: outdoor

Kebetulan ada kucing lalu situ, YAY ada kawan baru. Kucing tu sangatlah gebu dan bulu cantik. Bila diselidik rupanya pemilik pekerja situ. Memang dia tinggal di Rose Center Cameron Highland ni. Wau, so sweet! Flower cat super duper cute.

Image may contain: 3 people

Sebenarnya takut juga nak bergambar dengan Snowhite tu, sebab muka dia macam geng-geng abang sajat. adudududh. Tapi kita kena husnuzon kan. Allahu. Patung je rina oi !!! Tolong jangan sewel kat sini! Lagipun korang perasan tak, orang kerdil ni macam dah tua sikit. Opps.

Image may contain: 2 people, people standing


RABBIT HOUSE DI ROSE CENTER CAMERON HIGHLAND

Image may contain: plant, flower, tree, outdoor and nature

Tak jauh dari Taman Snowhite, ada rabbit house. Yeah, ia cumalah sangkar arnab dan arnab-arnab yang sangat comel tak tergambar. Kami masukkan tangan celah-celah tu nak pegang arnab. Tolong tolong tolong jangan gigit cari i. Kalau tidak, nak culik bawa balik rumah!

No photo description available.

Image may contain: plant and outdoor


Image may contain: plant, tree, outdoor and nature

HAMPIR KE PUNCAK ROSE CENTER CAMERON HIGHLAND

Sebelum sampai ke puncak, korang akan melalui kawasan rumah pink ini. Dalam ni ada kerusi untuk kita semua rehat dan melepaskan nafas-nafas dulu. Kemudian tarik nafas balik teruskan naik ke puncak Rose Center. 

Image may contain: plant, flower, tree and outdoor


PUNCAK ROSE CENTER CAMERON HIGHLAND

Jangan terkejut, puncak Rose Center Cameron Highland ni sangatlah cantik dan indah. Rasa rugi kalau tak sampai atas ni. Next time nak pi lagi huhuhuu.


Hasil carian imej untuk puncak rose center cameron highland

Image may contain: cat, plant, outdoor and nature
Kucing Rose Center Cameron Highland

Image may contain: plant, sky, tree, outdoor and nature

Okey, selesai berjalan-jalan di sini. Tempat terakhir sebelum balik ke KL. Tapi kami nak singgah shopping pulak lepas ni! Semoga ada rezeki datang lagi kat sini. Sangat seronok dan tenang segala fikiran yang kusut masai selama ni.

Assalamualaikum semua.

2 ulasan:

Etuza berkata...

Indahnya..ada ke sini Disember 2019..memang menarik

Rina Kifli berkata...

Insyallah ada rezeki dan kesempatan boleh berkunjung lagi ke sini :)

Pages