[VIRAL] SAMBAL IKAN BILIS RANGUP SEDAP DAN MURAH NO.1 DI MALAYSIA


Makan sekali, pasti nak lagi. Allahu. Kali ni memang betul-betul saya ketagih nak makan lagi sambal ikan bilis rangup ni. Demi Allah, memang sedap! 

Saya ni bukan rajin nak masak dan gigih cari resepi sana sini, tapi saya memang 100% suka makan. Kebetulan ternampak 'Sambal Bilis Rangup' dan 'Sambal Bawang Bilis' yang tengah viral dan hot kat Facebook dan status wassap kawan-kawan tu, terdetik hati nak merasa. Mana taknya, sambal ni tak sampai sebulan dijual secara online, tapi yang membeli sudah cecah 600 - 1,000 pelanggan! Haruslah kita rasa, memang tak mengecewakan.



Alhamdulillah rezeki Allah nak bagi merasa, akhirnya sampai juga 2 bekas sambal ikan bilis murah ni. Sis terima 1 Bekas Sambal Bawang Bilis dan 1 Bekas Sambal Bilis Rangup. Tolonglah, jangan beli sambal sebarangan, korang kena cari yang nama 'Sambal Dhuha' je, itu baru betul-betul sedap dan the best.

Oh ya, Sambal Dhuha ini adalah jenama sambal ikan bilis paling sedap dan murah di Malaysia. Selain sambal ikan bilis rangup, terdapat juga sambal bawang ikan bilis. Serius la? Sambal bawang bilis sedap? memang sedap tu, bukan kaleng-kaleng sambal tau. 

PILIHAN SAMBAL DHUHA:


#1  Sambal Bawang Bilis Rangup Sedap 




#2  Sambal Bilis Rangup Sedap


Sambal ikan bilis paling sedap dan murah ini cukup lengkap dengan teksturnya, kesedapan, ketahanan, packaging, harga, bahan-bahan masakan dan manfaatnya yang tersendiri. Jom lihat apa yang menarik tentang Sambal Dhuha ini.




RASA

Rasa Sambal Dhuha bagi sambal ikan bilis rangup dan sambal bawang bilis rangup ni memang perfect. Tak macam sambal-sambal kering kat luar sana tu, selalu rasa macam keropok dan ikan bilis yang tak berapa cukup rasa. 

Tapi sambal Dhuha ni memang sedap gila lengkap rasa pedas macam sambal nasi lemak tu, means memang sedapla sambal dia, cukup garam gula pula tu.  Rasa pedas, masin dan manis semua rasa.  Rasa macam chef yang masak sambal ikan bilis sedap ni!  



KETAHANAN

Sambal Dhuha ni memang tahan lama. Sama ada sambal ikan bilis rangup atau sambal bawang bilis sedap, kedua-duanya memang tahan lama, sebulan pun hanya letak di tempat kering. Tak perlu masuk dalam fridge bagai. So selamat kan? Boleh simpan buat stok makan kat rumah untuk anak-anak dan keluarga.

TEKSTUR

Sumpah tak kedekut. Sambal Dhuha ni memang betul-betul penuh satu balang. Tak ada ukur-ukur guna benda lain. Memang balang ni penuh-penuh tepat dia letak. Kuantiti sambal ikan bilis rangup dan sambal bawang bilis rangup yang diletakkan memang banyak. 

Dah tu, tekstur sambal ni pula sangatlah penuh dengan ikan bilis garing yang sebati dengan sambal tu. Warna ikan bilis, bawang yang diratakan dengan sambal tu memang menarik perhatian dan nampak menyelerakan.

KERANGUPAN

Tidak ada satu ikan bilis atau bawang pun yang tidak rangup dan basah. Semua rangup-rangup belaka!  Kalau kunyah tu, memang sedap sangat dan puas hati. Sehingga tak boleh nak stop. Itulah yang buatkan korang ketagih, dengan rasa dia yang sedap lagi. Perghhh.

BAHAN BERKUALITI

Jangan terkejut makan sambal ikan bilis paling sedap di Malaysia ni, sebab bahan-bahannya juga sangat berkualiti. Tidak ada satu pun yang merosakkan resepi. 

Resepi telah dicipta dengan sempurna sekali dan dimasak dengan penuh kasih sayang oleh Owner Sambal Dhuha sendiri. Ia merupakan salah satu produk homemade paling sedap abad ini.




SAMBAL SERBAGUNA

> Boleh dimakan bersama bubur 
> Boleh dimakan bersama nasi
> Boleh dimakan begitu sahaja
> Boleh ditambah dalam masakan
> Sesuai untuk dibawa Travel 
> Sesuai untuk pelajar universiti, pelajar asrama atau bekalan umrah
> Boleh dijadikan cenderahati atau doorgift (Mengikut Permintaan Anda)


PACKAGING BERKUALITI DAN MUDAH

Mudah untuk dibawa ke mana sahaja, bekas plastik yang sangat berkualiti dan mempunyai ketahanan yang padu. Nak masukkan dalam handbeg pun boleh ni!



HARGA SAMBAL DHUHA MURAH BERBALOI

✅ sambal bawang bilis (RM12)
✅ sambal bilis ranggup (RM16)

Pembelian 2 Botol ke atas, akan menerima potongan harga sebanyak RM 2.





APA KATA PENGGUNA YANG TELAH MERASAI SAMBAL DHUHA?








Alhamdulillah, untuk bulan puasa ni, sis dah get ready nak repeat order banyak-banyak lagi, sebab benda sedap, takkan tak mau bagi family, jiran dan kawan-kawan. Boleh buat gift untuk bagi sempena puasa nanti kan? Memang sedap dah ketagih dah ni.

Nak cuba, boleh Whatsapp Sis Satirah.
Klik Sini untuk Link Whatsapp:  Sis Satirah



Tiada ulasan:

Pages